środki do dezynfekcji

Wyposażenie biura po okresie pandemii

wpis w: Dom i wnętrze | 0

Pandemia wpłynęła niemal na wszystkie aspekty naszego życia. Nie ma w tym nic dziwnego, że zmieniła także kulturę pracy. W efekcie każdy zakład pracy należały odpowiednio dopasować do aktualnych potrzeb pracowników. Dotyczy to także biur. Ich wyposażenie także należało dopasować do nowych potrzeb. O czym warto wiedzieć? Co powinno pojawić się w biurze po pandemii?

Automatyczny podajnik do środków dezynfekcyjnych

W biurze koniecznie powinny być dostępne środki do dezynfekcji. Bardzo ważne są te wykorzystywane do odkażania powierzchni oraz przedmiotów. Nie można jednak zapominać też o dezynfekcji dłoni. Z tego powodu przy każdej umywalce oraz przy wejściu do budynku lub biura, powinny zostać umieszczone automatyczne podajniki do środków dezynfekcyjnych. Są one wyposażone w specjalny czujnik. Dzięki temu wystarczy tylko umieścić dłoń w odpowiednim miejscu, by dawka płynu została na nie wylana. Takiego płynu nie trzeba spłukiwać ani wycierać. Wystarczy tylko chwilę poczekać, by jego nadmiar wyparował. Koniecznie przy podajniku powinny zostać umieszczone informacje na temat tego, w jakich sytuacjach należy korzystać z dezynfekcji. Oczywiście zapas płynu musi być regularnie uzupełniany, by nie doszło do sytuacji, w której go zabraknie. Dobrze jest kontrolować ilość płynu nawet kilka razy w ciągu dnia. Ze względów bezpieczeństwa warto również zachęcać interesantów do korzystania z płynu podczas wchodzenia do budynku. Taka dezynfekcja jest bardzo skuteczna, ale koniecznie trzeba pamiętać o jej dokładnym przeprowadzeniu. Szczególną uwagę należy zwrócić na przestrzenie pomiędzy palcami oraz górną część dłoni. To właśnie te miejsca najczęściej są pomijane podczas dezynfekcji, co wiąże się z ryzykiem, że wirus pozostanie właśnie na nich, a później łatwo się rozprzestrzeni.

Inne publikacje  Jak wybrać kolory farb – złote rady

Ręczniki papierowe

W biurze warto używać ręczników papierowych zamiast suszarek do dłoni. Niektóre badania wykazały, że podwyższona wilgotność panująca w toalecie wraz z wysoką temperaturą generowaną przez suszarki, mogą stanowić odpowiednie warunki do rozwoju drobnoustrojów. Oznacza to, że suszenie dłoni po ich umyciu sprawia, że są one jeszcze bardziej zanieczyszczone niż przed myciem. Z tego powodu dla większego bezpieczeństwa warto zastąpić suszarkę jednorazowymi ręcznikami.

Szyby z pleksi

W niektórych biurach mogą sprawdzić się lekkie zabudowy z pleksiglasu. Są one dość tanie, ale mogą skutecznie chronić pracowników przed drobnoustrojami przenoszonymi przez osoby wchodzące do biura. W zależności od charakteru pracy w lokalu szyby mogą być ustawione pomiędzy biurkami, by wydzielać niewielkie i bezpieczne przestrzenie albo też można wykorzystywać je do oddzielenia interesantów od pracowników. Takie szyby są odporne na działanie wilgoci, więc bez obaw można poddawać je działaniu środków dezynfekujących w rozpylaczu lub w płynie. To bardzo ważne, bo dzięki temu utrzymanie ich w czystości nie stanowi większego problemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *